

Ще ви дадем няколко важни съвета, които ще ви помогнат да решите кой е най-подходящият за вас начин да навлезете и да се позиционирате на чужд пазар. От този избор произтичат важни решения като какъв бюджет да подготвите за това начинание, как да изготвите рекламната си политика, какъв тип превод за уеб сайта и материалите си трябва да подготвите, за да достигнете до целевата си аудитория на родния ѝ език.
Преди всичко изберете чужд пазар
Първа стъпка е да изберете пазара, на който искате да се позиционирате и да развиете бизнеса си. Направете проучване дали вашата услуга или продукти са подходящи за целевия пазар. Например, ако сте износител на телешко, Индия няма да е подходящ пазар за вас. Законите и разпоредбите в чуждата страна се различават от местните, така че това също е тема за размисъл и проучване. Може да се окаже, че вашите продукти не отговарят на определени изисквания или регулации в чуждата страна и да ви е необходимо повече време, за да ги изпълните. Може да се окаже и че не е рентабилно да изнасяте в тази страна.
Отделете време да проучите конкуренцията – местния пазар и други конкуренти от нашата държава, които предлагат същите услуги или продукти в конкретната държава за износ. Това ще ви даде много информация как да подходите при създаването на уеб сайта или онлайн магазина, какви текстове да използвате, какво да е обслужването на клиентите ви.
Помислете как ще навлезете на дадения чужд пазар
Възможни са няколко начина, по които можете да навлезете и да се позиционирате на чуждия пазар.
Директен експорт – намерете риселъри за вашите продукти на чуждия пазар.
Франчайз – позволява на местни търговци да предлагат вашия бизнес, които да ви плащат такса плюс процент от техните продажби.
Лицензиране – подобно на франчайза, но с по-голям фокус върху продукти. Тук чуждите компании ви плащат за ограничени права върху продуктите. Например вместо да произвеждате продукт и да го експортирате, вие предоставяте тази работа на местен производител и така намалявате разходите за транспорт.
Съвместно предприятие – съдружие между две компании, които са съгласни да произвеждат нов продукт. Този вариант е добър, ако искате да произвеждате специфичен за чуждия пазар вариант на вашия продукт, а местните компании са по-добре запознати с потребителските нужди и очаквания.
Купуване на чужда компания – това има много предимства като например с покупката на компанията вие си купувате дял от пазара, бранд, клиентска база и служители.
Онлайн продажби – основното преимущество тук е, че можете да стартирате продажби едновременно в няколко държави с минимални разходи. Уловката тук е, че целият маркетинг, поддръжка и т.н. е за ваша сметка. Докато на местна база поддръжката на приложение не ви струва нищо, то в чужбина потребителите не биха купили от него, ако не е на родния им език. Със сигурност тук ще трябва да предвидите разход за превод на това приложение/онлайн магазин.
Силата на превода
Без значение кой начин ще изберете, за да навлезете на пазара, вие се сблъсквате с едно основно предизвикателство: езика. Без превод на езика на страната, в която искате да изнесете бизнеса си, не можем да очакваме сериозно отношение от потребителите. Поставете се на мястото на тези потребители. Ако вие попаднете на реклама, която ви приканва да купите продукт, но неговото описание е на английски език, а цената е в различна валута, доставката е неясна, бихте ли си купили този продукт? А ако влезнете в магазина и видите, че няма директна връзка с продавача, а само онлайн форма за контакт и всички условия на доставка и връщане са на чуждия език? Това са елементи, които изграждат доверие у купувача и го правят по-спокоен да купи от вас. Така че си заслужава да помислите за техния превод. Инвестицията в техния превод ще е една сигурна стъпка към нови хоризонти за вашия бизнес. Ако не можете да прецените кой език е най-подходящ за пазара, който целите, не се колебайте да се свържете с нас за безплатна консултация. Заедно ще намерим най-доброто решение.