

ЧатБот в глобалната онлайн картина на потребление
През последните две години на всички ни се струва, че живеем в нова реалност. Случват се неща, които знаехме, че ще се случат в близкото бъдеще, но не предполагахме, че то ще стане настояще толкова скоро. Пандемията от Covid-19 ускори развитието на определени сектори и наложи нуждата от скоростно внедряване на все повече инструменти, които да улеснят потребителското изживяване в интернет и да направят интеракцията ни с онлайн търговците по-бърза и лесна. Един от тези инструменти е ЧатБотът. Този изкуствен интелект предоставя на потребителите преживяване много близко до комуникацията с истински сътрудник от компанията. Търговците залагат най-вече на това, че той предоставя мигновен отговор и консултация с клиента.
Тенденции в употребата на ЧатБот
В световен мащаб това е най-бързо развиващият се канал за онлайн комуникация с даден бранд. От 2019 година до сега неговият ръст в развитието е 92%. Според статистика на Statista през 2021 г. приходите от чатбот индустрията са 83 милиона долара. Интересен факт е, че чатботовете са по-предпочитан канал за комуникация в Европа за разлика от Америка и Китай. Друга статистика в полза на чатботовете е, че при интеракция с тях има 40% успеваемост при получаване на отговор от клиент, в сравнение например с имейла. При определени брандове този процент може да достигне до 90.
Основни предимства при използването на ЧатБот
Най-важното предимство на ЧатБота е по-бързият отговор. Взаимодействието на клиента с бранда става на мига, щом той се свърже с компанията. Освен това, може да разчита на тази комуникация 24/7 без да се съобразява с работното време на служителите в офиса. Дори и да не получи цялата необходима информация да поръча, той вече ще е направил един задълбочен контакт. Може също да даде заявка за връзка със сътрудник от компанията, която да се случи на следващия ден и да доведе до поръчка. 41,3% от потребителите използват инструменти за комуникация при покупка.
Друго важно предимство е, че ЧатБотът може да помага на множество клиенти едновременно, което е трудно изпълнимо дори и да имате много служители в офиса.
Предимство на ЧатБота е, че той може много успешно да насочи клиента към конкретната услуга, от която той има нужда, а не да се лута из дебрите на уеб сайта на компанията. Всички знаем, че, ако не открием това, което търсим, в първата 1 минута от престоя си на сайта, ние го напускаме. Клиентите са все по-нетърпеливи и взискателни към своето преживяване на даден сайт. ЧатБотът решава този проблем, като оставя у клиента впечатлението, че е обгрижен и важен за компанията. Статистиките сочат, че 87,58% е нивото на удовлетвореност от работата с ЧатБот.
Още ползи от ЧатБота за бизнеса
Не е за подценяване, че ЧатБотът може да спести на бизнеса до 30% от разходите за връзка с клиентите. Прогнозите са, че ЧатБотовете ще спестят на компаниите 8 милиарда долара през 2022 година. А през 2023 година ще спестят на предприемачите 2,5 милиарда часа. ЧатБотът пести не само средства, но и време.
ЧатБотовете могат да бъдат много полезни за персонализиране на комуникацията с даден клиент. Чрез него можете да изпращате специални съобщения по повод рождени дни, поздравителни съобщения за празници, уведомления за предлагани от вас отстъпки и промоции.
За всеки бизнес е важно да събира мнения на клиенти, но това често пъти е много трудна задача. ЧатБотът може да бъде изключително полезен в това начинание. Той може да помоли клиента да остави отзив или да попълни анкета.
Заменя ли ЧатБотът човешкия труд
Разбира се, че на ЧатБота не може да се гледа като на заместител на човека служител. Той може да бъде много ефективна и полезна добавка към цялостния процес на обслужване на клиентите, да подобри потребителското преживяване на сайта ви. Но не би следвало предприемачите да разчитат единствено на неговата помощ в обслужването на клиентите си.
Със сигурност горепосочените статистики убеждават, че си заслужава всяка компания, представена в онлайн пространството, да се замисли за внедряването на този модерен инструмент за комуникация.
Тази тенденция е причината агенция за преводи „Олстранс“ да си постави тази цел в началото на 2021 година и нашият ЧатБот OLI да е вече факт. Той все още е в процес на обучение, но е в състояние да помогне на нашите клиенти да получат компетентна помощ при определяне на типа услуга, която им е необходима. Той им съдейства да изпратят своя документ за превод за точна оферта. Могат и да поискат връзка с наш служител, ако услугата, от която се нуждаят, е по-специфична.
Очакванията ни са OLI да облекчи работата на нашите ръководители на проекти и да предостави възможността на нашите клиенти да поръчат превод на своите документи 24/7. Агенция за преводи „Олтранс“ винаги се е стремяла да бъде в крак със световната дигитализация на бизнеса и технологичните и софтуерни нововъведения са наш приоритет.